Papperspåsar

Snart är det ju första december och och då hoppas jag att ni har köpt er en chokladkalender eller en annan typ av kalender så ni kan räkna ner dagarna.
Jag har köpt en chokladkalender men jag känner att det räcker inte riktigt för mig så jag har gjort en egen till mgi själv ;)
Och precis det kan ni också göra till er själva, till en kompis eller till era barn.
Jag gjorde små papperspåsar (24 st) och skrev siffror på dem som jag sedan ska hänga i granen.

Det är väldigt, väldigt enkelt, du ska slå in en liten låda precis som ett paket på ena sidan av lådan. Men för er som inte vet hur man gör visar jag.



Du tar en liten as av något slag. Du kan själv välja storkel och form men jag valde en Cloetta ask. Du lägger dne på mitten av pappret.


Sen viker du ihop och tejpar. Men vik inte ihop fr hårt. Här tog jag en blå tejp så ni skulle se men använd hellre en genomskinlig eller hellst dubbelhäftande. (Finns att köpa på hobbyaffärer och jag tror det även finns på Åhléns). Men


Nu gör du precis som när du slår in ett paket. Du viker ner överdelen som sticker ut.


Sen viker du in kanterna mot det redan nedvikta pappret.


Sedan viker du upp nederkanten och tejpar. Sen försöker du skaka ur lådan inutti.


Sen viker du in kanterna. Du tar pekfingret emellan och trycker ihop med tummen och långfingret så det ser ut så här.



Sen viker du ner överkanten och gör ett hål och häng upp vart du vill! KLAR! :D

Glöm inte att lägga i något gott också såklart ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0